Jag fick köpa grisen i kastrullen

Jag hittade äntligen min kastrull på blocket!!! Perfekt med en 25 litrare, tänkte jag. Haken var att man var tvungen att köpa massa andra saker i ett kit, gamla jäshinkar och en ölkran för 5 liters kaggar samt massa annat junk. Jag slog till och åkte och hämtade alltsammans. Dessvärre var inte säljaren hemma utan jag fick göra upp affären med hans dotter, vilket inte gav mycket utrymme för frågor etc. Lastade in allt junket i bilen och for hem. Och junk var precis vad det var, gamla bryggar grejer som sett sina bästa dagar. Visst var det många fina flaskor som går att använda, även tappkranen till 5 liters kaggen verkar ha potential. Men jag fick bara med en av två utlovade kaggar. Surt. Men det suraste av allt var dock kastrullen. När jag kom hem och kunde granska allt i lugn och ro märkte jag att den hade en väldigt tunn botten och ännu värre var att botten inte var helt plan. Ja ja sånt man får stå ut med när man handlar begagnat och inte synar ordentligt. Nästa vecka ska jag provbrygga med kastrullen, vem vet det kan gå bra trots allt. Tills dess får jag bygga ett mindre fort i vardagsrummet av jäshinkar och flaskbackar, till katternas stora förtjusning.

Jag får glädja mig åt att födelsedagsölet jäser utav bara helvete! Två dagar till ska det få i primären, sen blir det omtapp till helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0