Ny plastöl?

Jag tror mig ha lokaliserar källan till den oangenäma plastsmaken, det var humlen som var boven. Hade köpt First Gold som var lite gammal, trodde inte att detta skulle vara något problem och därför använder jag det som vanligt. Nu i efterhand tycker jag att den humlen hade lite konstig doft, därför skyller vi på den. Nu ligger First Gold i tryggt förvar på något värmevärk i stan och dess pellets blir till fjärrvärme i stället för öl. Värme som värme.

I går bryggde jag ett nytt midsommaröl, jag använde samma recept som förra gången. Skillanden var att jag bytt ut bitterhumlen till en säker trotjänare -Challenger. Det blev även lite mer Cara-Ambermalt än tänkt, då jag tyckte att det var så löjligt lite kvar i påsen att det var lika bra att ta allt. Beräkningarna blev konstiga även denna gång, fast nu var det åt andra hållet. Ölet blev starkare än beräknat, får se det som en kompensering för SommarsnIPAn som blev för svag. Nu jäser det för fullt, på lördag blir det omtapp samt bryggning av HellVete II.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0