Milda makter

Ja bittern med hemodladhumle visade sig att bli en mild i stället, sånt som händer då det blir för mycket rock n roll i bryggeriet och man slarvar med nogranheten. Men då jag tappade ölet på flaska så smakade det riktigt gott. Maltigt och inte så beskt, lite som en tunn New Castle Brown, fast som folköl. Tror att det är Aromatic Malten som gör susen denna gång.

Glöggen är provsmakade och de första 7 literna är slut. Drycken fick goda vitsord av de som drack den. Själv är jag inte så nöjd, men det är sällan som jag blir nöjd med glöggen. Det är synd att det är ett år kvar till nästa jul. Vill helst korrigera mistagen nu och sätta en ny sats, men jag får slipa på receptet ett tag till och håll mig till tåls med ölet.

Det ser ut som plenen på ett Skotskt öl till Burns Day går i stöpet efter som det ska jäsa i 3 veckor och vi åker så lägligt bort ett bra tag under tiden, vilket leder till att jag inte kommer kunna prima ölet i tid. Tråkigt, men man kan kankse dricka ölet en annan dag än just den 25 januari.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0