Brew Dog vs Brew Dog

Råkade bara slinka in på Bishop Arms på väg till en middag igår. I baren råkade det händelsevis finnas både Tactical Newclear Penguin och Tokyo (hade ingen aaaaaaning om det)! Länge har jag suktat efter att smaka dessa omtalade öl. Min första kommentar av pingvinen var -WOW! För det är precis vad det handlar om. Doften är som en kraftig Imperial Stout men lite spritigare, inget märkvärdig där inte. Men första intrycket då man får ölet i munnen är desto märkvärdigare. Det känns tjockt, varmt, mjukt och starkt på en och samma gång. Lakrits, soja och lätt rökighet är det första som jag kom att tänka på när jag smakade på pingvinen. En mycket häftig smakupplevelse som inte går att gämföra med något annat. Men är det öl? Jo det smakar faktiskt öl, men ändå inte.

Tokyo bjöd även den på en smakupplevelse, men dock lite mer konventionell, eftersom detta helt klart är en öl och inget tvivel om den saken. Jag fick julvibbar när jag smakade på Tokyo, kan inte sätta fingret på vad det var, men det smakade jul. Utöver det fanns lakrits och soja smakerna där fast i en lite mildare form, samt en tydlig ekighet. Mycket gott helt enkelt.

Efter dennna smygstart är jag laddad för kvällens ölmässa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0