Glögghelvete!

Börjar bli lite orolig för glöggen. Var och pratade med folket på PGW-Södermalm och frågade vad de tyckte att jag skulle göra. Jästnäring och syreättning fick jag som svar. Själv blev jag lite orolig för syresättningen med risk för att det ska oxidera. Men tillslut jag lydde deras råd. Trots att flera daga har gått sedan denna förstahjälp så har jäsningen inte tagit fart. Glöggen ligger fortfarande på 52Ö och det små bubblar lite, men verkar inte hända något. Jag hade större förhoppningar på champanjejästen, tanken var att det skulle bli en riktigt stark glögg i år, inte bara fjuttiga 9 %.
Den som väntar på något gott...men jag tror att tomten både hinner komma och gå innan årets glögg blir klar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0