Tummen upp för Sigtuna!

Tidigare i bloggen skrev jag om hur besviken jag blev på Sigtunas South Pacific Ale. Jag har inte ändrat uppfattning om detta öl, men där emot provade jag deras Extra Sigtuna Bitter. Även detta öl har jag suktat efter länge och igår var det dags att ge det en chans. Jag är inte besviken! Wow vilken bitter! Måste medge att detta är mitt absoluta favoritöl just nu. Lättdrucket och smakrikt! De skriver på flaskan att det passar till Fish n' Chips, själv drack jag det till Pakora och de gjorde varandra rättvisa. Extra Sigtuna Bitter är bryggd med stora mängder Challanger, en gamla favorit i mina egna brygder, dock har jag bara använt den sombitterhumle. Det är dags att ge Challanger mer utrymme som båder doft- oh smakgivare!

Dessvärre hade jag endast en flaska av detta fantastiska öl hemma, därför fick jag beta mig igenom förrådet med andra osmakade läckerheter. Visbys Red October får en stor tumme ner, smakar bara Amarillo och spritigt. En oktobervariant av deras flaggskepp Visby Pils. TRÅKIGT!

Jag har alltid föredragit svart framför rött, och som tur är svarar Sigtuna på det med sin Black October. Smakrikt och rostat. Sticker inte ut åt något håll och det smakar mer stout än svartlager! Inte illa, men det ämnar inget bestående intryck.

Kommentarer
Postat av: Tissi

Jag måste hålla med om den röda oktobern. Det var det tråkigaste jag druckit på länge. Som tur är, påminde du mig just att M lämnat en svart oktober åt mig att åtnjuta under gräsänkehelgen. Lyckan är gjord :)

2010-09-25 @ 21:40:27
URL: http://vargkatt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0