Dödläge

Det var länge sedan det hände något nytt i bryggeriet. Den senaste tiden har mest gått åt till att skörda det som såtts. Men till veckan hoppas jag på att brygga lite igen. Jag var förbi PGW i Jordbro idag och bunkrade lite malt. Är man ändå i krokarna är det lika bra att köpa på sig några kilo.

Först ut på agendan blir nog att fortsätta med projektet suröl/spontanjäst, arbetsnamnet på detta öl är "Surmulen". Har skaffat pilsnermalt och vetekross, hoppas att det kommer att funka. Sedan blir det dags att ta hand om sommarens drycker. Till midsommar ska jag brygga en Best Bitter med mycket EKG-humle, tor att det kommer bli gott att ha i 5 litersfaten, dom gav ett sådan fint skum. Men det får inte bli så starkt denna gång, man måste orka med hela midsommar. Självklart måste även en Sommar snIPA bryggas, vad vore en årstid utan en egen snIPA.

Ja det ser ut som att det kommer att finnas arbete i bryggeriet de närmsta veckorna... Längtar efter att strida till arbetet!

Kommentarer
Postat av: Jonas...from hell!

Hade ingen aning om att det fanns en hembryggarbutik i grannbyn.Genast känns min hembryggarkarriär lite mindre avlägsen.

2010-04-27 @ 11:33:00
URL: http://olistockholm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0