Pop-up

Av någon anledning fick jag för mig att lagra 5-litersfaten med födelsedagsöl i vardagsrummet, och tur var väl kankse det. Här om dagen hörde jag ett konstigt poppande ljud från det rummet. Den första tanken var att katterna, som vanligt,  hade hittat på något bus. När jag gick för att titta visade det sig att så var inte fallet. Trycket i faten hade blivit för högt, därför hade övertrycksventilen i pluggen inte bara löst ut utan flugit över hela rummet och där till hade en liten kaskad av välsmakande öl sprayat ner väl valda dela av tapeten och taket. Jag satte dit övertrycksventilen igen och ställde faten i skafferiet där det är svalare, hoppas på det bästa. Vi får se på torsdag hurvida ölet går att dricka.

Utöver detta lilla missöde har jag även buteljerat "Stout of heaven", en riktigt fyllig men relativt alkoholsvag stout. En månad på flaska ska den få innan det är dags för provsmakning.

Kommentarer
Postat av: Jonte

Roligt att hitta en ny hembryggarblogg. Lägger in en länk från min blogg.

2010-04-14 @ 13:51:42
URL: http://rekanblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0