Kankse blev en liten omväg

"Kanske blev en liten omväg med vad spelar det för roll, alltid lär man sig nått, var det inte så det skulle va, det blir en massa spe och spott, men det är skit man måste ta!" Tack Winnerbäck för att du har skivit en låt om hur det är att bygga lakkärl, men nu är det klart. Och det verkar fungera åxå.



Så här började det hela. Ett iso-kärl från försvaret för 50 kr. Efter att ha varit på Clas Ohlsson massa gånger och köpt rördelar som inte passade eller höll tätt, tog jag en tur till Biltema och fyndade:



En bordgenomföring i mässing till båt, en kulventil, en slangnippel och några olika packningar. Allt sammans för 120 kr...som hittat.

Första steget blev att borra ett fint hål i kärlet.



När detta var gjort blev det en massa svordomar för att min gamla kulventil och de kopplingar jag tänkt använda passade så klart inte. Det läckte, jag försökte täta och göra nya packningar,men det ble ännu kladdigare och läckte ännu mer. Så då gjorde jag allt från början och köpte Biltema produkterna ovan. Sen var det bara att skriva ihop det hela.





Sen var det dags att göra falskbotten till lakkärlet. När jag köpte isokärlet fick man med två mindre insatser. en av dessa sågade jag itu och borrade en massa 4mm hål i.





Nu återstår det bara att brygga med den nya utrustningen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0