Skafferirensning

Det blev till att prova de sista ölen i skafferiet igår kväll. Det vill säga Stones Double Bastard och Dugges ½Idjit. Double Bastard marknadsförs av bryggeriet som något extremt som man inte ska pröva om man tvekar och endast den värdige ska få dricka denna öl etc. Vet inte om jag var värdig att dricka den, men jag tvekade inte när jag köpte den i alla fall. Ölen i sig hade en väldigt fin färg och skummet var det inte något fel på. Smaken däremot var lite söt, beror antagligen på den höga alkoholstyrkan och jag anser inte att beskan balanserade upp denna styrak. Det var med andra ord kul att pröva ölet, men ölet vat inte så speciellt som reklamen antydde.

Den halva idioten bjöd på en helt annan upplevlese. Mörkt och fylligt som en Imperial Porter ska vara. Det roliga med detta öl var att det verkligen luktade och smakade bacon och nästan lite köttigt. Kul smakupplevelse, men det var inte en sådan porter man avnjuter med en bit mörk choklad till. Jag vet inte riktigt vad man skulle kunna äta till den här ölen. En skogsbrännarfrukost kankse?

Kommentarer
Postat av: Tissi&Mats

Vi provade oxå halvidioten härom kvällen och tyckte väldigt mycket om den.

Varför äta något till den? Den är ju sitt eget tilltugg ;)

2010-02-23 @ 21:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0