Härligt

Det är härlgt att det bubblar igen i lägenheten. Trots den omysighet som infinner sig när man stylat hemmet för försäljning, så kan man trösta sig med sin pale ale som ger i från sig ett stilla bubbel. Tappade om den senaste brygden till sekundärjäsning i går. Det var fortfarande en kraftig restsötma som jag hoppas på ska jäsa bort. Dess värre kom inte jäsningen igång igen. Därför fuskade jag med lite exra US-05 jäst för att få den att kicka igång.

Efter alla visningar ska jag göra en riktigt mörk lager som ska få jäsa på balkongen, nu när det börjar bli höst och lite kallt ute. Ska bli ett spännande projekt.

Akompanjerar kvällen med en Sharp Harvest Ale, mörk härlig brittisk ale som för tankarana och längtan tillbaka till en pub i det regniga landet i väst. Passar även på att inmundiga lite salt och vinäger chips för att spä på denna längtan.

Kommentarer
Postat av: JEMPA!

Hej! Brukar du kolla på Kungarna av Tylösand?

Ha en bra kväll! :)

2010-09-23 @ 21:35:15
URL: http://jempsss.blogg.se/
Postat av: grungejesus

Inte särskillt troligt att jag skulle titta på ett sådant program...

2010-09-24 @ 11:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0