Hop-san

Hade helt glömt bort att jag hade en öl på sekundärjäsning i källaren. I början av sommaren gjorde jag en ImPaleAle men en sjuhelvetes massa humle i... och en näve ekspån. Nu drygt två måndare senare är det hög tid att tappa den på flaska. Ja det var helt klart en teoretiskt öl med IBU på 114 och en ABV på dryga 9%. Men om det var så gott vet jag inte, däremot smakade det inte så spritigt som man kunde tro, men nog så beskt. Vi får vänta ett par veckor till och se vad kolsyran kan göra åt det hela.

En annan besk upplevelse var Brew Dogs Nanny State. Jag hade höga förväntningar på vad favorit bryggeriet kunde åstakomma då det gälde lättöl. Insanly hoped mild lovade ettiketten, och visst var det så. Dess värre ledde detta till ett extremt obalanserat öl, men tokhög beska men ingen kropp för att balansera upp detta. Tyvärr byrackor, håll er till staköl i stället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0