Nya leksaker!

Jag måste börja med att slå ett slag för akvariepumpen! Hittade en gamal akvariepump i källaren och i helgen köpte jag en ny syresättningssten till den. Jungfruresan blev påskölet, och det funkade mycket bra. Efter 5 minuters luftnig hade jag ett skumm som var lika volymöst som själva stamvörten. Jästen började arbeta med en gång. Hoppas detta inte var en engångsföreteelse.

Idag hämtade jag ut mitt paket från humlegården innehållandes 2 nya böcker till det snabbt växande biblioteket, nya humlesorter, nya slagar samt ett rör med Brett (inte den gamla Suedesångaren). Bretten är tänk att hamna i mitt lambicförsök. Jag har insett att det inte jäst så bra som jag hoppades, men en omtappning, lite Brett och lite värme kankse kan få ölet att må lite bättre. Hoppas att jag får tag i lite sura körsbär till sommaren, då blir expeimentet fulländat.

Iväntan på nästa bryggning läser jag "Ölkunskap" och "Brewmasters table", dricker Fullers ESB och Stout Vader samt filar på receptet på min kommande Belgian Black IPA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0