och det växer!

Har tittat till humleodlingen. Det såg inte allt för bra ut. De stöttor jag hade byggd var för klena och hade ramlat omkull. Detta är nu fixat och de gröna klätterväxterna söker sig mot himlen.

Jag vet inte riktigt varför jag fick för mig att köpa St Eriks Pale Ale, jag har inte tyckt om någon av deras tidigare öl. Men det måste ha med det bristande utbudet på Sunnes Systembolag att göra. Hur som helst. Pale Alen är bryggd med enbart humlesorten "Citra". Det lukta som det ska av exotiska frukter, citrus och lite tvål. Smaken är inte dålig på något sätt, men aningen enkel och lite tråkig. Ölet är lättdrucket, på gränsen till lite blaskigt. Om jag skulle bli bjuden på en till skulle jag dricka upp och vara glad, men jag kommer inte att köpa St Eriks Pale Ale någon mer gång. Slut betyget är helt enkelt: -Jag fick det jag förväntades att få. Inga överraskningar här inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0