Längtar efter B-day

I dag kom leveransen från Humlegården. Snacka om snabb sevice, då jag beställde igår!!! Det ska bli riktit kul att brygga nästa gång. Det är alltid lite speciellt med julölet, men denna gång ska jag prova att använda 5.2 bufferten i mäsken, samt den inköpta havreskalen för att minska risken att det kleggar igen när jag mäskar. Tills den dagen jag skaffar en maltkvarn får jag hålla tillgodo med kaffekvarn och matberedare, men dessa havreskal kan kankse hjälpa till lite på traven.
I all min iver lyckades jag även att beställa en 30 liters kittel från hemmakocken.se. Det kommer att bli en speciell julbryggning i år.¨


...och det kommer nissar också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0