Glöggar på...

Glöggen har tagit rejäl fart, ingen antydan till att jäsningen ska avta. Jag håller tummarna för att det ska jäsa ut som jag vill i år. Än så långe är det lång tid kvar på jäsningen (och långt kvar till jul), för drycken är fortfaranden så söt att hårstråna på ryggen krullar sig. I slutet på veckan ska jag ta ett SG prov och sedan tillsätta kryddorna.

Tankarna på nästa öl snurrar för fullt. Vill inte planera något innan jag har sett hur det har gått med humleodlingen. Om två veckor är det dags att åka och skörda. Till dess får jag fortsätta att fundera och passa på att söka inspiration i kommerisellt bryggda flaskor. Senast blev det en Rochefort 10, vilken var en fröjd tillsammans med en bit Saint Agur ost. Det blir till att köpa på sig ett lager av den ölen, vad jag har förstått blir den bara bättre med tiden.

Kommentarer
Postat av: Olle Pettersson

Hej!



Kommer du till Öl- & Whiskymässan? I så fall måste du hälsa på oss i vår monter! Pilsner Urquells bryggmästare Václav Berka kommer tillbaka till Stockholm Beer & Whisky Festival med den 2700 liter stora tunnan med ofiltrerad och opastöriserad (färsk) urpilsner. Tunnan invigs strax efter pressbrunchen torsdagen den 29e september. Pilsner Urquell utvecklar i år sitt koncept genom att erbjuda gratis privata ölprovningar för små grupper där tjeckiska öl från olika originalrecept jämförs i smak och karaktär. Kolla det bifogade dokumentet för mer detaljerad information eller besök Facebooksidan www.facebook.com/urpilsnernsvanner



Hoppas vi ses på mässan!



/Olle,



tfn: 076 - 314 51 00

2011-09-12 @ 17:11:28
URL: http://facebook.com/urpilsnernsvanner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0