Snålheten bedrar visheten

Då var lättölet klart och provat. Kanske inte den succé som förväntat. Det är inget fel på malt och humlesmaker, men jästen är inte som den ska. Jag använde mig av en gammal American Ale som stått i kylen ett tag (mer än ett halvår). Trots att jag tvättat den ordentligt så hade den tagit upp riktigt oangenäma smaker. Om jag hade varit en belgisk munk hade jag kankse lovprisat dessa smaker, men det ska gud till. Visst går det att dricka ölet, men jag hade hoppats på något helt annat.
På den igen, gör om gör rätt!

Kommentarer
Postat av: Joakim Gustafsson

Kan kanske vara som så att du inte skapade en tillräckligt stor förkultur också. För få jästceller = Många felsmaker (som ibland iof kan vara goda)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0