Det bruna bryggeriet

I bland händer det, allt man rör vid blir till skit, en brun dag med andra ord. Jag försöker ändra min bryggmetod så att jag ska få tid till att brygga. Det senaste försöket var att mäska/laka den ena kvällen och koka den andra. Det funkade bra att mäska igår och vörten stod i garaget under natten och verkade inte ta skada av den 0 gradiga temperaturen.

I kväll var det äntligen dags att få brygga igen, men det gick inte som det skulle. När jag höll på att plocka fram de olika redskap som behövdes slog det mig att burkarna med pH 5.5 buffert och PBW var tämligen lika varnadra. Jag hade lyckats med att hälla rengöringsmedel i mäsken i stället för pH-buffert!!! Dum slår sig. Det var bara att vaska hela vörten och ställa in bryggningen.

En riktigt dålig start på 2012s bryggarår...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0