Porter och Pale Ale

Det jobbas för fullt i bryggeriet. Jag håller på med testbryggningar inför premiären för Gamla Enskede Bryggeri. Det är nu bestämt att jag kommer att sälja mitt öl på Gamla Enskede Gatufest den 1 september. Jag börjar redan nu bli lite nervös. Det skulle kännas dumt att stå där med ett odrickbart öl och försöka ta betalt för det. Tanken är att ha två (lätt)öl att visa upp. Först en brittisk pale ale med generösa East Kent Golding givor och en hel del Karamellmalt. Sen vill jag även få till en porter.
Båda ölen är nu bryggda och jag väntar med spänning på resultatet. Under tiden funderar jag på vad som måste införskaffas till premiären. Jag har insett att det blir till att köpa en fatölsanläggning till pale alen. Portern köra jag i partyfat för att få lite caskale känsla.
Det är lätt att låta tankarna glida vidare och fundera på hur bryggeriet ska utvecklas, men det tar jag ställning till i september.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0