Kasta ankar

Då har det blivit dags att prova en klassiker inom julölen, nämligen Anchors bidrag. Receptet ändras från år till år vilket gör det till ett intressant öl. För någon månad sen drack jag en fjolårs upplaga av detta öl. Tyckte inte att ölet var så gott förra julen, men lagringen hade gjort sitt.
Redan på doften känner jag att årets öl kommer sparka fjolårskalven med hästlängder. Charketurier, rödvin, mineraler och stål finns i doften. Den påminner även lite om mitt favoritöl "Fullers London Porter". Det verkar till en början lovande. Smaken är kraftig och kryddig till en början, men sen händer något, smaken avtar snabbt och lämnar ett tort astrigent intryck. Jag hade förväntat mig en växande kraftig beska i eftersmaken, men detta utevlir helt.
Från att vara ett lovande öl så krachar det som en bly zeppelinare. Trist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0