Ska vi plocka körsbär i min trädgård?

Nä så blev det inte!
Jag var tvungen att åka i från landet innan körsbären var mogna. Sånt är livet i bland, man kan inte odla och göra allt själv. Jag hade nästan gett upp hoppet på min Kriek och funderade vilka grannar med körsbärsträd som var bortresta, så att jag skulle kunna smyga in som en tjuv på natten och plocka ett par hekto.
Just som jag satt i baksätet och filosoferade om detta passerade vi ett gigantiskt körsbärsträd fullt med klarröda bär. Eftersom detta låg vid en lågt trfikerad landsväg var det bara att slänga sig ut och plocka. Vilka körsbär! Små och ganksa söta, med en mycket god smak. Dessa kommer bli perfekta i min Kriek. På onsdag är jag tillbaka till bryggeriet och då är det dags att tappa upp den gamla "Surmulen" och tillsätta de röda bären. Tills dess ligger bären i frysen för att skalen ska spricka och eventuella objudna g(j)äster ska försvinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0