Apelsinjuice...

I går tappade jag om födelsedagsölet, det såg ut som mörk apelsinjuice och luktade även som det. Märkligt, men det har kankse med den belgiskajästen tillsammans med Nelson Sauvin humlen att göra. Det smakade gott trots att det fortfarande är rejält mycket restsötma kvar (SG 1021), men det fortsatte bubbla i bra takt även i sekundären. Kunde inte hålla mig utan jag fortsatte att rensa i förråden, där av blev det en torrhumling med Nugget och Northen Brewer. Båda humlesorterna är bitterhumle, men jag tyckte att det kunde vara intressant att prova dem som torrhumle. Vi får se hur det artar sig, jag planerar att prima ölet under nästa helg, då borde det var utjäst och välhumlat.

Kommentarer
Postat av: Abdulmaryam

Great site, keep up the good work!

2011-05-26 @ 11:45:47
URL: http://abdulmaryam.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0