Leverans på väg

Nu är förberedelserna för julölet i full gång. Idag gick en beställning i väg till Humlegården innehållandes diverse malt, olika rengöringsmedel som jag inte provat förut samt en pH 5.2 buffert som jag hoppas är bra. Har inte gett mig in på vattenbehandling förut, men jag tänkte den bufferten skulle vara en bra start.
Jag har filat på receptet fram och tillbaka men tror att jag kommit fram till en bra komposition. Det slutade med 6 sorters malt och 3 sorters humle samt en del andra julkryddor.
Andra söndagen i november går bryggningen av stapeln. Har inte riktigt bestämt om jag ska beställa den nya kokkitteln till det, eller om det får vänta till SM-bryggningen i jul. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0