Projekt Surmulen avslutat

Det är inte varje dag man lyckas göra ett sånt äckigt öl att man måste hälla ut hela satsen. I drygt 1½ år har jag hållt på med mitt surölsprojekt, men i dag bestämde jag mig för att avsluta det hela. Nog var det surt, det luktade som en dålig dag i Cantillonkranen på Akkurat. Lungorna skrumpnade av den sura doften och hotade med att tacka för sig och ta med sig magen på kuppen. Halva satsen hade jag hällt i en stor mängd körsbär i, och jag kan i dag konstatera att det var synd på körsbären. Hej då suröl, jag antar att avloppet är ordentligt rensat nu efter Surmulens passage.

Lärdom av skadan: Det går att göra ett gott öl till odrickbart, men inte tvärt om. Det är dumt att ge sig på att brygga en ölstil som man egentligen inte tycker om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0