Dags att dra igång

Det har varit tyst ett tag om bryggeriet. Men nu är det full aktivitet igen. Och som vanligt, fullt med strul. Har förskt få "sytråden" att funka till fatanläggningen, men det läcker som ett soll. Det beror på att jag hr köpt delar från olika återförsäljare i tron på att det skulle finnas någon form av standard. Men det gjorde det inte denna gång.
 
Lättportern har hamat på partyfat. Utjäsningen gick precis som i försöksbryggning så det måste jag vara nöjd med. Dessvärre så tycker jag att det finns en dålig bismak i ölet. Samma bismak som alltid dyker upp. Jag är rätt för att det beror på den gamla jästen jag fick från en viss affär. Smackpacket hade inte kickat igång som det ska när jag tillsatte jästen i vörten. Trist, men vi får se hur det smakar när primningen är klar. Jag tror även att jag var lite för "modig" med svartmalten.
 
Det börjar dra ihop sig för Gamla Enskede Bryggeris premiär den 1a september. Men än så långe finns inget att visa... ska brygga Pale Ale så fort det går, men jag klurar på hur jag ska kunna göra en dubbel sats med min utrustning. Jag är rädd för att det kommer att resultera i mer strul och sura miner...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0