Ändrade planer

I dag skulle jag ha bryggt SM-ölet. Så blev det inte. Jag skylller det hela dels på en viss butik på Södermalm i Stockholm som säljer hembryggarutrustning. För 4 dagar sedan köpte jag ett paket jäst i denna butik. Genast när jag kom hem startade jag en förkultur. Då kan man undra varför det inte är någon action i flaskan i dag??? Tyvärr är det inte första gången jag har fått slö jäst från denna butik.
Resultatet av detta är att det inte blir något SM i år. Jag kommer inte hinna brygga den mängd som behövs under den närmaste tiden. Och ölet i sig behöver en god tid på sig att mogna. I stället brygger jag samma öl lite senare under året och satsar på att ställa upp 2013 med ett fullvärdigt öl!

Trist, men det kankse kommer något bra ur detta.

(Nämner inte butiken vid namn, men jag tror att de flesta vet vad jag menar för skojjare.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0