En annorlunda craving

Jag var ute och sprang 3 mil idag. Under dessa långpass kommer tankarna ohämmat. Ofta tänker jag på olika ölrecept och andra bryggeriproblem. Ofta kommer jag på bra lösningar när jag nöter asfalt. I dag kom dock en ny känsla. När jag hade passerat 2 mil fick jag ett sådan otroligt sug efter att dricka sötvört. Suget blev bara kraftigare och kraftigare. I vanliga fall tycker jag inte att vörten är mycket att hänga i granen innan jästen har gjort sitt därtill.
Av en händelse mäskade och lakade jag en saison igår kväll. På grund av lathet och trötthet hade jag låtit laktunnan stå utan att tömma ut draven och den sista vörten. När jag väl kom hem var jag tvungen att prova om den sista slatten var värd att dricka (för brygga på den går inte, då den var på tok för svag). Jag måste medge att det var en fantastisk återhämtningsdryck. Lite söt och väldigt (tro det eller ej) läskande. Vätske- och glykogenförråden fylldes på i ett litet kick. Så till er hängivna långdistanslöpare och ölbryggare kan jag bara ge tipset: Drick sötvört efter träningspasset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0