Vårnytt

Mars är inte bara bryggmånad, utan även den månad då vårens sortiment lanseras på Systembolaget. Än så länge har jag provat mig igenom 3 stycken av dessa nyheter. Melleruds Vårpilsner var en trevlig standardöl med lite mer bett än vad man kan förvänta sig. En stor eloge till den snygga etiketten. St Eriks Porter må jag säga är det näst bästa bryggeriet gett ut, näst efter julens barley wine. Portern passar enligt bryggeriet så väl till biffen som till prinsesstårtan. Trist att jag hade slut på tårta just den dagen, för det hade blivit en intressant komination. Hur som är det en mycke god porter, men den sticker inte ut från mångden.

Den stora överraskninen i vårens sortiment kommer också från ett bryggeri som jag inte är så överväldiga i, nämligen Nils Oscar. Ctrl Alt Delete är en rikitg höjdare! Kristallklar och frisk men en markant beska och trevlig humlighet. Denna öl kommer jag defenitivt köpa mer utav.

I bryggeriet bubblar det för fullt. Jag har aldrig sett på maken till en jäst att skumma så mycket som London Ale III. Helt galet vad det jäser, och gott verkar det bli också. I alla fall har de små proven under resans gång lovat gott. Men mycket kan hända innan den hamnar i glaset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0