Succé

Oj så bra det blev! Regnet stod som spön i backen, så humöret var inte på topp när jag drog mina ölfat till årets Gatufest. Men jag hade tur. Platsen de tilldelade mig var precis bredvid korvförsäljningen och de hade ett fint tält jag fick stå under (TACK!!!). Sen vet alla att öl och korv fungerar bra ihop. Vi hade mycket glädje av varandra, korvisarna och jag!
Trots vädret var det mänga som kom till marknaden och många var sugna på korv. Kön ringlade sig strategiskt förbi Gamla Enskede Bryggeris bord... Det såldes en del "i-väntan-på-korv-öl", "gott-till-korv-öl" och "fan-vilket-kul-initiativ-öl". Allt som allt såldes 99 öl!!! Tillsammans med lite provsmakningar och "promtion give aways" gick det nästan 2 fat!
Dagen var mycket lyckad och rolig, jag fick lära känna många grannar, bryggarvänner och ölintresserade. Nu är jag sugen på att ta bryggeriet en nivå till. Ölet måste ut till folket, eftersom folket vill ha det.
Men hur...det återstår att se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0